دمنوش لاغری ارگانیک

در اینجا قصد داریم انواع دمنوش ها رو به همراه مزایا و طرز تهیه هر کدام را با هم بررسی کنیم.

دمنوش لاغری ارگانیک

در اینجا قصد داریم انواع دمنوش ها رو به همراه مزایا و طرز تهیه هر کدام را با هم بررسی کنیم.

  • ۰
  • ۰

آیا چای ترش برای لاغری مفید است ؟

چای ترش – چای قرمز – چای مکی یا چای مکه ؛ این ها همه نام های چایی است که امروز میخواهم درباره خواص آن بر سلامتی و کاهش وزن با شما صحبت کنم.

همانطور که میدانید معمولا انواع چای ها حاوی مواد آنتی اکسیدانی هستند . چای ترش هم از این قاعده مستثنی نیست و مانند سایر انواع چای حاوی منابع آنتی‌اکسیدانی می باشد . ضمنا چای ترش بسیار کم کالری بوده و فاقد کافئین است.

 

چای ترش به تقویت سیستم ایمنی کمک می کند

رنگ قرمز این چای به دلیل وجود آنتی‌اکسیدان‌هایی است که به نام آنتوسیانین‌ ها ( Anthocyanin ) مشهورند . آنتوسیانین‌ ها مواد آنتی اکسیدانی هستند که رنگ قرمز ، بنفش و آبی را در میوه‌ها و سبزی‌ها را به وجود می آورند و به دلیل خاصیت ضد التهابی و ضد سرطانی برای سلامت بسیار مفید هستند .

همچنین مصرف آنتوسیانین ها در برنامه غذایی می‌تواند منجر به کاهش ریسک ابتلا به انواع بیماری‌های قلبی و عروقی ، چاقی و دیابت نوع دوم شود.

نوشیدن چای ترش برای کاهش وزن مفید است

 

محققان در مطالعه ای افراد چاق را به دو گروه تقسیم کردند و به گروه اول دارو نما و به گروه دوم عصاره چای ترش را دادند .

بعد از 12 هفته مشاهده کردند افرادی که در گروه دوم بودند علاوه بر کاهش وزن ، کاهش سایز نیز داشتند و اندازه دور کمر و نسبت دور کمر به دور باسن آنها نسبت به گروه اول کمتر شده بود . بنابراین نتیجه گرفتند که مصرف این چای میتواند در کنار یک رژیم غذایی سالم و کم کالری به کاهش وزن افراد کمک کند .

فقط حواستان باشد که افزودن انواع شیرین کننده ها مانند عسل و شکر به چای ترش به دلیل بالا بردن میزان کالری آن می تواند از تاثیر این چای بر لاغری شما بکاهد .

 

چای ترش چگونه به لاغری کمک می کند ؟

  • مصرف چای قرمز به پاک ‌سازی بدن کمک می کند . این چای از طرفی با افزایش حجم ادرار و از طرف دیگر به دلیل کمک به دفع بهتر و رفع یبوست ، باعث سلامت دستگاه گوارش شده و به کاهش وزن و لاغری کمک می کند .

  • چای ترش متابولیسم و سوخت‌وساز بدن شما را تا حدودی بالا می برد .

  • چای قرمز ، حاوی ماده‌ای است که مانع جذب کربوهیدرات در بدن می شود .

 

مفید برای افرادی که فشار خون بالا دارند

از گذشته های دور در کشور ما ایران از این چای برای درمان فشار خون بالا استفاده می شده است . تحقیقات جدید نشان می دهد که چای ترش به دلیل داشتن ترکیبات آنتی اکسیدانی و خاصیت مدر بودن می‌تواند ، باعث کاهش فشار خون بالا در بزرگسالان مبتلا به بیماری پر فشاری خون شود .

طبق این تحقیقات مصرف چای ترش به مقدار مناسب ( سه فنجان ۲۴۰ میلی‌لیتری در روز ) به مدت ۱ هفته می‌تواند به کاهش فشار خون بالا کمک کند .

این نکته را فراموش نکنید که اگر در حال حاضر از داروهای کاهنده فشار خون استفاده می کنید باید حتما قبل از مصرف چای مکی با پزشک خود در مورد این موضوع صحبت کنید .

 

چای ترش برای بیماران دیابتی نیز مفید است

چای قرمز دارای ترکیبات شبه انسولینی است . بنابراین نوشیدن این چای برای افراد مبتلا به دیابت مفید است . از طرف دیگر آنتی اکسیدان های موجود در چای ترش می توانند میزان کلسترول بد یعنی LDL ، را در بدن کم کنند و از بیماری های قلبی و عروقی پیشگیری کنند .

همچنین وجود ترکیبات هیپو لیپیدمی و هیپو گلیسمی موجود در چای ترش برای افراد دیابتی می تواند بسیار سودمند باشد .

 

با چای ترش به جنگ سرطان بروید

بر اساس مطالعات انجام شده،وجود برخی آنتی اکسیدان های موجود در چای قرمز مانند پروتوکاتکویک اسید ها می توانند روند رشد سلول های سرطانی را آهسته کنند و بدین ترتیب با بیماری سرطان مبارزه کنند .

اما توجه داشته باشید بیماران مبتلا به سرطان که در حال شیمی درمانی هستند نباید از این چای استفاده کنند زیرا ممکن است با داروهایشان تداخل داشته باشد .

 

تاثیر چای ترش برسندرم پیش از قاعدگی (PMS)

نوشیدن این چای می تواند با تنظیم هورمون های جنسی در خانم ها از علائم آزار دهنده پیش ازقاعدگی مانند تغییرات خلقی ، دل درد های شدید ، پرخوری و افسردگی بکاهد .

 

چای ترش خطر ابتلا به سرطان روده را کاهش می دهد

چای ترش با تنظیم حرکات روده و رفع یبوست از یک طرف و وجود مواد آنتی اکسیدانی از طرف دیگر می تواند خطر ابتلا به سرطان روده را در افراد کاهش دهد .

 

یک نوشیدنی ورزشی مناسب

ورزشکاران می توانند از این چای به عنوان یک نوشیدنی ورزشی مناسب برای رفع عطش ناشی از تحرک زیادشان ، استفاده کنند . برای این کار کافی است چای ترش را به صورت قالب های یخی در بیاورید و آن را به همراه مقداری عسل در یک لیوان آب بیندازید و نوش جان کنید .

 

آیا همه می توانند از چای ترش استفاده کنند ؟

با وجودی که چای ترش یا عصاره‌ی آن مقدار کمی سمی است ، اما مطالعات نشان داده نوشیدن این چای به صورت روزانه و در حد متعادل مشکلی برای افراد سالم ایجاد نمی کند .

  • مصرف متعادل این چای به دلیل وجود مواد آنتی اکسیدانی برای کبد مفید است اما مصرف بیش از حد آن می تواند، تأثیرات منفی روی کبد داشته باشد .

  • همچنین اگر شما جزو افرادی هستید که از داروهای فشار خون برای کنترل فشارتان استفاده می کنید باید قبل از مصرف این چای حتما با پزشک خود در این مورد مشورت کنید .

  • خانم های باردار در دوران بارداری نباید از این چای استفاده کنند . زیرا چای قرمز باعث کاهش سطح استروژن در خانم ها می شود . بنابراین اگر در حال اقدام به بارداری هستید و یا باردار ، باید از مصرف این چای خوشمزه چشم پوشی کنید .

  • بعضی افراد نسبت به چای قرمز آلرژی دارند و با مصرف آن دچار واکنش های حساسیتی مانند قرمزی چشم و یا تب می شوند . اگر جزو این افراد هستید مصرف این چای به شما توصیه نمی شود .

  • همانطور که در قسمت های قبل اشاره شد مصرف چای قرمز در بیماران مبتلا به سرطان که در حال شیمی درمانی می باشند ممنوع است .

طریقه ی مصرف چای ترش برای لاغری

مواد لازم

  • گلهای خشک چای ترش 10 گرم

  • آب جوش 2 لیوان

  • عسل 1 قاشق مرباخوری

برای تهیه این چای ، کافی است گلهای این گیاه را داخل یک قوری چینی بریزید و به آن آب جوش اضافه کنید . حال اجازه دهید این چای به مدت یک ربع ساعت بر روی حرارت ملایم بجوشد .

بعد از گذشت این زمان زیر شعله را خاموش ‌کنید و بگذارید حدود 10 دقیقه به همین حالت بماند و سپس آن را صاف کنید .

در این مرحله شما می‌توانید به چای خود مقداری عسل اضافه کنید و یا آن را با آب سیب مخلوط کرده و خنک بنوشید .

همچنین می‌توانید به چای قرمز خود ادویه هایی مثل دارچین ، میخک ، جوز هندی و یا زنجبیل اضافه کنید و با طعمی دلخواه ، به صورت سرد یا گرم از این چای خوش طعم به‌ عنوان یک نوشیدنی رژیمی استفاده کنید .

مقدار مجاز استفاده از چای قرمز

اگر از گل خشک استفاده می کنید ، میزان مجاز ۱۰ گرم دم کرده در روز و در صورت مصرف عصاره ، ۱۰۰ میلی‌گرم عصاره این چای در روز مجاز می باشد .

برای اطلاعات بیشتر مورد روش های دیگر لاغری سریع

و ارگانیک به پیج ما در اینستاگرام سر بزنید.

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی